Richard Huddy Oyun Dünyasının Geleceği Hakkında Türkiye de Konutu

  • 15 Mayıs 2015
  • 352 kez görüntülendi.
Richard Huddy Oyun Dünyasının Geleceği Hakkında Türkiye de Konutu
AMD Oyun Bilimcisi Richard Huddy, Çarşamba günü Türk teknoloji ve oyun basınıyla bir araya geldi. Türkiye’de büyük bir pazar payına sahip olan AMD’nin önemli isimlerinden olan Huddy, DX12 teknolojisi ve SteamOS gibi önemli konularda açıklamalarda bulundu. Aşağıda toplantıdaki soru-cevap bölümünden  bazı bölümler bulunmakta.
Mobil oyunların bilgisayar oyunlarının sonunu getireceğinden korktunuz mu hiç?
    Hayır. Her platformda oyun oynamanın ayrı, kendine has bir keyfi var. Ben ilk akıllı telefon aldığımda bilgisayarımı kenara atıp onda oyun oynamayı bırakmadım. Unreal motorunun geliştiricisi, bu motor mobil platformlara uygulandığında mobil oyunların kısa zamanda, çok yoğun dikkat gerektirmeyecek durumlarda oynanacağını belirtti. Kullanıcıların akıllı telefonlarda oyun süresi genelde çok uzun değil. Telefonlarımızda mobil oyun oynama süremiz genelde bir saati bulmuyor. Konsollarda veya bilgisayarda ise bu süre bir saat ya da daha fazla olabiliyor. Harcadığımız enerji daha fazla oluyor, bu sebeple de daha fazla karşılık bekliyoruz. Benim akıllı telefonum, konsolum, tabletim, dizüstü ve masaüstü bilgisayarım var. Bu cihazlar birbirlerinin rollerini çalmıyorlar. Bilgisayarda oyun oynamanın modasının geçeceğini söyleyenlere 134 milyon oyuncusu bulunan League of Legends oyununu örnek gösterebiliriz. Bu oyunun üye sayısı, bütün konsolların ulaştığı toplam satış rakamından fazladır.

  Konsolların revaçta olduğu bir dönemdeyiz ancak bilgisayarlar da oyun oynatma konusunda çok iyi durumdalar. Peki konsollar bitecek diyebilir miyiz? Kesinlikle hayır. Tabletler çıktığında da PC’ler bitecek dendi ancak günümüzde bilgisayar üzerinden oyun oynayan 700 milyon kullanıcı var. Kullanıcılar seçim yapmıyorlar, istediklerini alıyorlar. Her cihazın amacı farklı.

Sizin oyun gelistirmede favori API’niz hangisi?

Bu tamamen hangi platformu hedeflediğiniz ile ilgili. Xbox ve PC için oyun geliştiriyorsam DirectX 12’yi tercih ederim. Xbox One veya Play Station 4 için DirectX ve Sony tarafından sağlanan API’yi kullanmak daha doğru olacaktır. Sadece PC için oyun üretmek isteseydim sadece AMD donanımını hedeflemezdim. Sadece Mantle kullanmaz, Nvidia donanımı kullanan birçok oyuncuyu da hedeflerdim. AMD ile bir anlaşma yapmak isteseydim onlara hemen “Mantle için oyun ister misiniz?” diye sorardım. AMD de buna “Aslında hayır. DX 12 ile devam edin” derdi. Çünkü grafik performansı için gelecek DirectX 12’de. Mantle ile daha fazla geliştirmemiz gereken bir şey yok. Artık Direct X 12 var ancak Mantle ile Liquid VR gibi başka şeyler yapabiliyoruz. Liquid VR’ın sunduğu Async Shader harici özellikler sadece Mantle ile gerçekleştirilebiliyor. Bu 4 özellikten 3’ü sadece Mantle ile gerçekleştirilebiliyor demek oluyor. Bu DirectX’ten fazlasını, işletim sisteminin en derin noktalarına inmeyi gerektiriyor.

Linux üzerinden oyun hakkında ne düşünüyorsunuz? Sizce Steam OS tutacak mı?
   Aslında başarılı olacağını düşünüyorum. İlk açıkladıklarından sonra harekete geçmeleri uzun sürdü ancak Valve’ın HTC ile sanal gerçeklik özelinde gerçekleştirdiği işbirliği sayesinde işletim sisteminin başarılı olacağını düşünüyorum. Microsoft’un Valve’ın olduğu gibi oyun odaklı olmaması, Steam OS’in önünü açacaktır.
2015 yılı VR’ın yılı olacak. Geçtiğimiz GDC etkinliği de bunu kanıtladı.

   8-9 yıl önce akıllı telefonlar çıktığında bilgisayarların tarih olacağı söyleniyordu.Oysa insanlar konsol da kullanıyorlar, tablet de, bilgisayar da. Her çözüme olan yaklaşım farklı.

Bilgisayar üzerinde oyun oynama trendi çok devam edecek mi? Yüksek donanım gerektirmeyen oyunlar çok revaçta.

Oyunların teknik özelliklerinin yanı sıra oynanabilirliği de çok büyük önem taşıyor. Arcade oyunlarını seviyorum. Asteroids oyununu hatırlayanlar vardır. Ben bu oyunu halen oynuyorum, özel bir Asteroids makinam var. Bu tarz oyunlara eleştirisel yaklaşmamanız gerekiyor. Sonuçta onun bir uzay mekiği olmadığını biliyoruz. Ancak oyun bize o heyecanı yansıtabiliyor, kendimizi oyuna dahil hissediyoruz. Oyunun oynanabilirliği çok iyi geliştirilmiş.
Foto-gerçeklik gidilmesi gereken tek yön değil. Ancak foto-gerçekçilik güzelleştikçe oyun da güzelleşecektir. Bilgisayar grafikleri konusunda çok büyük bir gelişme olacak. PacMan ve Asteroids gibi oyunlar şirketlerine inanılmaz miktarlarda para kazandırdı. Yine çok donanım gerektirmeyen League of Legends oyununun profesyonel oyuncuları son derece yüksek ücretler kazanıyorlar. Özellikle yeni Carrizo ürün ailesi, düşük bütçeler ve çok yüksek performans gerektirmeyen oyunlar için ideal bir platform oluşturuyor.

PS3 gibi eski konsolların hala desteklenmesi oyun geliştiricilerinin teknolojiyi zorlamalarına engel oluyor mu?
     Bu, pazarın durumundan kaynaklanıyor. Bunu kapitalizmin bir örneği olarak da değerlendirebiliriz. Oyun geliştiricilerinin eski müşterilerini bırakmamalarını anlıyorum ve onların kısıtlanmamasından yanayım. Biz onlara nasıl oyun geliştirmeleri gerektiğini söyleyemeyiz. Ve söylememeliyiz de. AMD olarak onların işlerini daha iyi ve rahat yapabilmeleri için olanak sağlıyoruz. Oyuncuları destekleyen uzun bir geçmişimiz var. Örneğin TressFX gibi inovasyonları oyuncuları desteklemek için gerçekleştiriyoruz. Oyun geliştiricilere asla Black Box kod vermiyoruz. FreeSync örneğinde olduğu gibi, her zaman açık kodumuzu paylaşıyoruz. Gerçekleştirdikleri geliştirmeleri öğrenmek için onlarla beraber çalışıyoruz. Ancak asla onları kısıtlamıyoruz. Bu bizim en temel özelliklerimizden biri.
ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ